Loading...
Skip to Content

Aplicarea Legii 544/2001

privind liberul acces la informațiile de interes public

Solicitare informații. Legislație
Centrul Multifuncțional de Pregătire Schengen, ca institutie de învățămant, ale cărei acțiuni, politici și programe au un impact major asupra comunității, promovează o politică a deschiderii atât față de societate cât și față de mass-media.

Biroul Secretariat, Documente Clasificate și Arhivă din cadrul Centrului Multifuncțional de Pregătire Schengen asigura accesul liber și neîngrădit al publicului și mass-mediei la informațiile de interes public.
Activitatea de informare publică în Centrul Multifuncțional de Pregătire Schengen este reglementată de Legea nr. 544/2001privind liberul acces la informatiile de interes public, cu modificarile si completarile ulterioare si Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001privind liberul acces la informațiile de interes public, aprobate prin H.G. nr. 123/2002, cu modificările și completările ulterioare.

Persoana responsabilă de primirea solicitărilor
Subcomisar de poliție
Elena-Manuela Serb


E-mail solicitări: cmps.dgru@mai.gov.ro
Program de funcționare: Luni – Vineri, în intervalul orar 07:30 – 15:30

Formular-tip conform normelor metodologice de aplicare a Legii 544/2001


Raport de evaluare a implementarii Legii nr. 544/2001 în anul 2023
Raport de evaluare a implementarii Legii nr. 544/2001 în anul 2022
Raport de evaluare a implementarii Legii nr. 544/2001 în anul 2021
Raport de evaluare a implementarii Legii nr. 544/2001 în anul 2020
Raport de evaluare a implementarii Legii nr. 544/2001 în anul 2019
Modalități de contestare
În cazul în care o persoană consideră că dreptul sau privind accesul la informațiile de interes public a fost încălcat, această se poate adresa cu reclamație administrativă conducătorului autorității sau instituției publice căreia i-a fost solicitată informația, în conformitate cu prevederile art. 21 alin. (2) din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 32-35 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, aprobate prin H.G. nr. 123/2002, modificată și completată prin H.G. nr. 478/2016 și H.G. nr. 830/2022.
Modele de reclamații administrative se găsesc la anexele 5 şi 6 ale Normelor metodologice.

De asemenea, în cazul în care solicitantul se consideră vătămat în drepturile sale prevăzute de lege, poate depune plângere la secția de contencios administrativ a tribunalului în a cărei rază teritorială domiciliază sau în a cărei rază teritorială se află sediul instituției sau autorității publice, așa cum prevede art. 22 alin. (1) din Legea nr. 544/2001, cu modificările și completările ulterioare și art. 36 din Normele metodologice ale Legii nr. 544/2001, aprobate prin H.G. nr. 123/2002, completată și modificată prin H.G. nr. 478/2016 și H.G. nr. 830/2022.