Loading...
Skip to Content

Stagiu de formare „Analiză tranzacțională”

Forma de desfășurare: Cu frecvență (compact)
Durata: 5 zile

Grup țintă: Personalul din structurile Ministerului Afacerilor Interne și alte instituții cu atribuții în domeniul Schengen cu aplicabilitate în domeniul ordinii publice.

Categoria cursului:
Curs pentru dezvoltarea carierei – stagiu de formare. Certificatul de absolvire este recunoscut în cadrul Ministerului Afacerilor Interne.

Cod curs - Planificare serii
• CLSCPTS – C98: mixt - 1 serie* 20 cursanți

Competențe generale:
• Comunică eficient în scopul prevenirii și rezolvării situațiilor conflictuale.

Competențe specifice:
• Identifică, prin intermediul analizei tranzacționale, situațiile de comunicare potențial generatoare de conflict interpersonal.
• Aplică tehnicile analizei tranzacționale în scopul prevenirii și rezolvarii conflictelor interpersonale.

Tematică abordată:
• Analiză tranzacţională – noţiuni introductive.
• Anatomia conflictului. Stiluri de răspuns la conflict
• Percepţia socială şi erorile ei.
• Personalitatea umană şi cele trei stări ale Eului.
• Tipuri de tranzacţii şi jocurile psihologice.
• Analiză tranzacţională – stimularea Eului adult şi managementul schimbării.
• Gestionarea relațiilor cu persoanele dificile.

Beneficiile participării la sesiune:
Stagiul de formare își propune dezvoltarea competențelor în domeniul analizei tranzacționale, instrument al comunicării ce poate fi folosit în orice context în care există o nevoie de înțelegere a comportamentului uman, a relațiilor și a conflictelor interumane. Acesta este proiectat în baza unor obiective cu caracter aplicativ-practic și a unui conținut informațional complex.
La finalul formării, cursanții vor avea competențe de evaluare a situațiilor potențial generatoare de conflict, în context profesional și de utilizare a analizei tranzacționale în scopul prevenirii și rezolvarii conflictelor interpersonale. Toate aceste abilități au rol fundamental în dezvoltarea unui climat de relaționare centrat pe eficiență, atât sub aspectul calității, cât și al satisfacției în muncă.