Loading...
Skip to Content

SIS RECAST și procedurile de lucru pentru semnalările aferente sistemului, specifice structurilor Monitorizare Misiuni și Evenimente din cadrul Jandarmeriei Române – subofițeri

Forma de desfășurare: Cu frecvență
Durata: 10 zile

Grup țintă: Subofiţeri din cadrul structurilor de dispecerat ale Jandarmeriei Române care au competenţe în aplicarea procedurilor de lucru cu semnalările din SIS/SINS şi pun în aplicare procedurile de raportare a evenimentelor pentru asigurarea primirii şi transmiterii tuturor informaţiilor din sfera de activitate.

Cod curs- Planificare serii
• CSISCP – 046: subofițeri - 2 serii * 1 serie - 11 cursanți/ 1 serie - 10 cursanți

Competențe dezvoltate
• Utilizează sistemele informatice pentru îndeplinirea atribuţiilor de serviciu;
• Aplică procedurile de lucru privind semnalările din SIS/SINS şi pe cele specifice, cu respectarea principiilor prelucrării datelor cu caracter personal.

Tematică abordată
• Interfaţa grafică a aplicaţiei SINS şi interoperabilitatea cu aplicaţiile proprii:

- drepturi de acces la SINS;
- introducere in arhitectura SINS;
- interogare pe o singură categorie de semnalare;
- interogare pe mai multe categorii de semnalări;
- interogarea după ID-ul semnalării;
- vizualizare legături, note de ştergere.

• Utilizarea Aplicației ,,Formulare Naţionale SIS-SIRENE”;
• Raportarea evenimentelor și manifestărilor de interes operativ;
• Instituții de cooperare polițienească internațională;
• Procedurile de lucru cu semnalările din SIS/SINS cu privire la:

- persoane căutate în vederea predării în baza unui mandat european de arestare sau în vederea extrădării;
- persoane dispărute;
- străini, în scopul refuzului intrării pe teritoriul statului român sau în scopul executării unei măsuri prin care se interzice șederea pe teritoriul României;
- persoane căutate în vederea participării la o procedură judiciară;
- persoane și bunuri, în scopul realizării unor controale discrete;
- bunuri căutate pentru a fi confiscate sau folosite ca probe în cursul procedurilor penale.

• Reglementări prevăzute de noile Regulamente în domeniile returnare, frontiere și cooperare polițienească;
• Modul de acțiune și atribuțiile personalului aflat în serviciu în cadrul structurilor de monitorizare/ dispecerate, la primirea semnalului de realizare a creșterii capacității operaționale;
• Noțiuni generale în domeniul managementului în situațiile de urgență și atribuțiile structurilor M.A.I. la producerea unei situații de urgență;
• Puncte/centre de contact. Cererea de asistență polițienească internațională;
• Noțiuni generale despre alertele din SIS/SINS:

- cadrul legal;
- termeni specifici;
- ID - Schengen;
- autentificarea în sistemele informatice;
- schimbul de date și informații.

• Organizarea și funcționarea SNUAU 112 și modul de acțiune a efectivelor de jandarmi pentru preluarea și rezolvarea evenimentelor semnalate;
• Determinarea legalităţii prelucrării datelor cu caracter personal.


Beneficiile participării la sesiune
• Utilizarea opțiunilor de interogare a interfeţelor grafice SINS;
• Utilizarea aplicaţiei ”Formulare Naţionale SIS- SIRENE”;
• Interogarea SIS/SINS folosind interfața grafică SINS, identificând modalitatea corectă de interogare (interogare pe o singură categorie de semnalari, interogare pe mai multe categorii de semnalări), combinaţia de căutare cea mai eficientă şi indicatorii de precizie necesari, vizualizarea legăturilor dintre semnalări;
• Schimbul de informații suplimentare cu privire la o semnalare;
• Aplicarea procedurilor de lucru cu semnalările din SIS/SINS, în cazul obţinerii unui rezultat pozitiv cu privire la persoane sau bunuri;
• Obţinerea unui rezultat pozitiv în SIS/SINS;
• Protejarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale persoanei în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal în timpul exercitării atribuţiilor de serviciu;
• Identificarea cetățenilor din statele membre U.E. (mai puțin România) şi determinarea autenticităţii documentelor de identitate;
• Identificarea vehiculelor, proprietarilor și a documentelor acestora;
• Verificări cu privire la autenticitatea documentelor de călătorie, vizelor şi permiselor de ședere;
• Prelucrarea datelor cu caracter personal stocate în semnalările din SIS/SINS;
• Schimbul de informații operative prin intermediul punctelor de contact, în vederea identificării persoanelor și a bunurilor;
• Efectuarea de tranzacţii asupra semnalărilor din SIS/SINS;
• Aplicarea măsurilor polițienești privind controlul judiciar și arestul la domiciliu.